İlkay Genç

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal Medya Nedir?

Sosyal medya, kullanıcısının kendisinin içeriklerini yayınladığı ve paylaştığı çevrimiçi bir platformdur.Sosyal medya çok insan ile şirketler ile de aktif derece de kullanılıyor. Bu sayede hızlı erişim kolaylaştırılır ve kullanıcılar içerik, makaleler, haberler, düşünceler, günlük olaylar ve fotoğrafları sosyal medya üzerinden görüntüleyebilir ve görüşlerini bu sosyal ağa yansıtabilir. Akla gelen ilk kavram, bugün insanlar tarafından sıklıkla ifade edilen sosyal medyayı tanımlamak için mümkün olan en kısa sürede paylaşmaktır.

sosyal medya nedir

Sosyal Medya ile Geleneksel Medya

Teknoloji ile yaşamımızda harika bir yere sahip olan sosyal medya, diğer geleneksel medyanın yerini almaya başlamıştır. Geleneksel medya platformlarına göre avantajları nedeniyle sosyal medya diğer platformlardan daha çok tercih edildi. Bu nedenle, şirketler tarafından tercih edilen sosyal medya yaygın olarak kullanılmaktadır ve sosyal medya için ayrılan bütçe her yıl artmaktadır. Avantajları:
Reklam hedefleme açıktır. Sosyal medyada artık sadece tanımlayıcı bilgilerimizi değil hobilerimizi, müziğimizi ve hatta konumumuzu paylaşıyoruz. Bu, bu kadar kolay reklam vermek isteyen markaları hedeflemiş oldu. Şirketin hedef kitlesinin 18-25 yaş grubu, bekar, erkek, üniversite mezunları ve pop müzikle ilgilendiğini varsayarsak, bu hedeflerin tümüne doğrudan Facebook reklamlarını hedefleyerek ulaşılabilir.
Bu, geleneksel medyanın aksine, yalnızca bu hedeflemedeki insanlara ulaşılabilir ve para ve zaman kazandırır, ancak geleneksel medyada bir reklam hedefleme şirketi olarak, çoğu TV kanalı, reklam saati ve TV programı, değerlendirmenin sonuçlarına göre hedeflemeyi hedefleyebilir.
Tahsis ettiğiniz reklam bütçesiyle doğru hedef kitleye ulaşın. Sosyal medyada, maliyetler geleneksel medyadan daha düşüktür. Bu, reklamlarınızı reklam vermek istediğiniz doğru kişilere daha küçük bir bütçeyle göstermenizi sağlar.
Bu kelimeleri sosyal medyada sık sık duyuyoruz; Sosyal medya için olmasaydı, şimdi bir çayevinde ya da markette olurdum. “Başka bir deyişle, sosyal medyada eğitim gereksinimi yoktur. Sosyal medyada yayın yapmak isteyen herkes katılabilir.
Diğer bir avantaj, anında güncellenebilmesidir. Geleneksel medyada bir haber oluşturulduktan sonra değiştirilemez, ancak ertesi gün yayınlanabilir. Ancak bu sosyal medyada olmaz. Anında düzenlemenizi sağlar.
Sosyal medya, yeni özellikler ekleyerek hızla büyümeye ve hızla yayılmaya devam ediyor. Facebook, Twitter, Google Plus, Youtube, Pinterest, Instagram gibi platformlar sayesinde insanlar dünya çapında iletişim kurar ve etkileşim kurar. Sosyal medya, herkesin kullanıcılarına kısıtlama olmaksızın konuşma hakkına sahip olunan bir ağ olduğu için, doğru kullanım da güçlü ve etkili bir konuma sahiptir.

1 Yorum

Yorum Yap